Dárkové poukazy jsou dobrá věc. Zachrání vás, když nevíte, čím obdarovat své přátele, rodinu nebo kolegy v práci, ať už se jedná o jakoukoli příležitost. Bohužel jich ale mohou využít také podvodníci, což se také v posledních dnech stalo v souvislosti s řetězcem Lidl. Zákazníky lákali na to, že po zodpovězení pár otázek a několika málo kliknutích mohou vyhrát dárkový poukaz na nákup v hodnotě 1 500 korun.
Soutěž o falešný dárkový poukaz se rozšířila na sociálních sítích rychlostí blesku. Podle všeho je měl Lidl rozdávat u příležitosti 88. výročí provozu tohoto obchodu. Nicméně ve skutečnosti tento obchod žádnou takovou akci nevytvořil a po zjištění své zákazníky na podvod také upozornil na své facebookové stránce.
Lidl doporučuje zákazníkům, aby žádné takové dotazníky nevyplňovali. Pokud tak již učinili, měli by pro jistotu obratem změnit svá hesla a v případě, že s podvodníky sdíleli i osobní informace jako telefonní číslo, kontaktovat svého operátora, aby předešli tomu, že by jim začaly chodit drahé SMS zprávy, které by mohly podstatně zvýšit jejich účet za telefon.
Znamením, podle kterého by zákazníci mohli rozpoznat, že se skutečně jedná o podvod, je zejména odlišná grafická podoba celé stránky i loga. Společnost Lidl však není jedinou, která se s takovými podvody potýká, podobné situaci musí čelit i ostatní řetězce jako Albert či Penny Market.